Hur lång är leveranstiden?
Lagerförda artiklar skickas normalt inom 1-3 dagar.
Hur skickar ni?
Inom Sverige skickar vi till närmaste DHL Servicepoint eller DB Schenker ombud. För övriga länder skickar vi med UPS. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
Hur betalar jag?
G Pay, Klarna eller kort. Kan variera beroende på vilket land du beställer ifrån.
Frakt
Inom Sverige Privatpersoner: Fraktavgift 49 sek, oavsett orderstorlek.
Inom Sverige Företag: Fraktavgift 199 sek, oavsett orderstorlek.
Övriga länder: Fraktavgift 199 sek, oavsett orderstorlek.
För närvarande sker försäljning till kunder inom Sverige, Danmark och Finland. Vi kan via webbshopen inte ta emot beställningar från andra länder.
Gällande företagskunder är RAM Nordic AB distributör av RAM® Mounts i Sverige, Danmark, Norge och Finland.
Hur lång är garantitiden?
Livstids garanti på alla mekaniska artiklar. Artiklar som innehåller elektroniska komponenter har 1-3 års garanti.
Defekt del byts ut efter godkänd reklamation, utbyte eller uppgradering är ej möjlig. Följesedel bifogas leveransen som gäller som garantibevis.
Garantin omfattar delarna från RAM® Mounts, inte den monterade enheten eller platsen där monteringen är installerad. Följ alltid din tillverkares rekommendationer för din enhet och där den är tänkt att monteras, t.ex. från Apple (EN / SE) eller fordonstillverkare.
För att skapa ett garantiärende, skicka e-post med bild och felbeskrivning till info@ram-mount.se.
Fullständig information finns här: https://www.rammount.com/
Kan jag returnera?
Du har rätt att returnera beställda felfria varor inom 14 dagar enligt ångerrätten. Du måste dock alltid hämta ut paketet från ditt utlämningsställe. Returfrakt betalas av köparen. Vi följer Konsumentköplagen, läs mer hos Konsumentverket. Ångerblan
Vid händelse av uppenbart prisfel förbehåller vi oss rätten att makulera ordern.
Force Majeure
Vi är befriade från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, t. ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsätts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.
Lagval
Tvist enligt dessa villkor skall avgöras enligt svensk lag.